Publicat de: ecaterinaandronescu | aprilie 24, 2008

Dascălii nu merită tratamentul la care îi supune puterea de dreapta şi preşedintele Băsescu

Preşedintele Traian Băsescu generază conflicte, doar de dragul campaniei care se apropie cu paşi repezi. Mai sunt multe de făcut în învăţământ, dar să acuzi profesorii, fără deosebire, este inadmisibil. Acum arată acuzator cu degetul către profesori şi încearcă să îşi adune capital electoral printre studenţi, în stilul caracteristic, folosindu-se de aceşti tineri.

Acum că se apropie campania electorală, preşedintele Traian Băsescu a găsit un alt subiect de dispută: îi atacă furibund pe profesori, în loc să lupte, din poziţia pe care o are, pentru a le asigura acestora condiţii decente. Îi acuză că nu îşi fac treaba, dar uită că, atunci când a candidat, în urmă cu patru ani, le-a trimis tuturor dascălilor, acasă, în cutiile poştale, promisiuni că le va fi mai bine. Dar altceva nu a mai făcut pentru ei. I-a minţit, iar acum nu mai ştie cum să îi atace, pentru că profesorii nu mai cred în el, pentru că l-au văzut cum este în realitate: o persoană distructivă.

În special în cazul personalului didactic, de care depinde viitorul copiilor noştri, ar trebui ca politicienii să se ocupe îndeaproape. Eu am iniţiat Legea privind mărirea salariilor din învatămînt cu 50%, care a trecut deja de Senat, deşi suntem în Opoziţie. Îmi doresc să aibă aceeaşi susţinere şi în Camera Deputaţilor. Vrem ca profesorii să ne educe copiii, dar Puterea de dreapta şi Preşedintele ţării îşi bat joc de ei constant, iar dascălii nu merită acest tratament.


Răspunsuri

  1. Din pacate aveti dreptate in foarte mare masura, politica pe care o aplica presedintele nostru genereaza nu numai permanente conflicte in cele mai variate domenii obstructionand prin aceasta nu numai buna functionare a respectivei activitati dar si imposibilitatea corectarii disfunctiilor pe care prin discursul sau le incrimineaza prin simplul fapt ca tot el creaza tabere ce se confrunta intre ele.
    El nu este un factor de echilibru care sa unesca o echipa ce ar putea rezolva o problema ci din contra un factor perturbator, distructiv care nu face altceva decat sa complice lucrurile.
    Culmea ipocriziei e ca isi creaza o imagine de om lipsit de putere care de pe bancile opozitiei critica guvernarea.
    Adevarul este insa ca el este la putere, el chear este presedintele in exercitiu al Romaniei si daca ar actiona in interesul tarii si nu in interesul unui partid , chear ar putea rezolva multe tare ale societatii noastre inclusiv in educatie.

  2. Din pacate aceasta a fost mereu strategia domnului Basescu … sa pozeze in ipostaza de victima… sa starneasca simpatia celor mai multi in detrimentul, de cele mai multe ori, celor , nevinovati, sunt mai putini … deci aduc mai putine voturi.
    Dansul insa a uitat de data aceasta ca a avut patru ani la dispozitie sa schimbe lucrurile… sa ia masuri… sa faca ceva palpabil atat pentru profesori cat si pentru studenti.
    Totusi si dascalii au o parte din vina, multi fiind in urma cu evolutia materiei predate… si ce este mai grav… este ca cea mai mare parte nu fac nimic pentru a schimba acest lucru. Dar nu trebuiesc toti pusi la un loc …
    Felicitari pentru Legea privind mărirea salariilor din învatămînt si sper sa treaca si de camera deputatilor… ar fi o mica schimbare care ar face mult bine .

    Paste fericit !

  3. Doamna Andronescu,

    am teoretizat in teza mea de doctorat modelele de lideri politici care, in conditiile in care nu dispun de o autoritate reala si de substanta, sunt dispusi sa apeleze fara nici un scrupul la un demers de leadership bazat pe permanente crize. Exact asta se intampla si cu Traian Basescu. Presedintele Basescu a dovedit inca de la venirea sa in functia de sef al Statului, ca este un lider politic distructiv, care nu face decat sa atace in permanenta fie Institutiile Statului, fie pe ceilalti lideri politici, pe care ii considera adversari personali si nu se sfieste sa foloseasca arsenalul cel mai inadecvat acestei functii supreme in care se afla.
    Atacul la sistemul romanesc de educatie si la profesorii romani este unul dintre cele mei triste si mai periculoase modele de agresiune a politicului, asta venind dupa ce Traian Basescu a reusit sa discrediteze Justitia, si desigur dupa ce a atacat si discreditat Parlamentul si Guvernul.
    Acesta este inca un exemplu de iresponsabilitate politica a actualului sef al Statului!

  4. http://forevergreen.wordpress.com/2008/05/12/sa-ve
    dem-cine-ne-sustine-in-lupta-impotriva-violentei-in-sc
    oli

    Va rugam sa ne sustineti in campania pe care am demarat-o in lupta impotriva violentei in scoli.

    Va multumim.

  5. Traian Basescu a sesizat ,dupa cum spuneati si Dvs. , ca nu mai este in gratiile dascalilor , si asta tot din cauza lui.Avand la baza o formare bazata pe ordine si executie el , incearca sa fie constructiv din punctul lui de vedere , insa urma pe care o lasa este distructiva.El ataca profesorii fara a face o deosebire intre ei , si fara a-si da seama ca ei stau la baza formarii Romaniei.Probabil ca este suparat pe profesori din cauza ca nu au invatat-o pe fiica sa Elena cum sa vorbeasca…

  6. Basescu îmi creează impresia că spune ce spune nu din convingere, nu pentru că are ceva în mod special cu profesorii. El face acuze din două motive: Primul ar fi că nu e capabil să rezolve probleme, aşa se preface ca le rezolvă prin spectacol televizat. Al doilea motiv este acela că probabil i-a spus cineva că în învăţământ există probleme. Consilierul lui pentru această problemă l-a sfătuit bazându-se probabil pe un raport făcut imediat după guvernarea CDR. Chiar dacă nu îl agreez pe presedinte sub nici o formă, trebuie să recunosc, îl credeam totuşi mai inteligent şi mai informat. Orice copil ştie că învăţământul obligatoriu este de 10 clase. Aparent nici Băsescu nu e mai inteligent decât un copil de clasa a 5-a.

  7. Principala problema a Romaniei este astazi coruptia !
    Educatia in anul 2008 a aratat ca mai mult decat orice altceva (revendicari salariale, dotari, etc.) ca racila coruptiei este principala racila din sistem.
    Intentia dreptei de a modifica legile educatiei (sub pretextul descentralizarii) in sensul in care angajarile sa se efectueze prin concursuri organizate de catre directori nu ar face decat sa prabuseasca definitiv educatia.
    Este interesant rezultatul faptului ca directorii de unitati de invatamant preuniversitar au o putere destul de mare de decizie in ceea ce priveste continuitatea profesorilor suplinitori.
    In cadrul „colegiului” bucurestean unde predau pe orele netitularizabile de istorie, vacante temporar (o colega era in concediu de ingrijire a copiilor) au predat 3 profesoare suplinitoare.
    Una dintre ele a obtinut la concurs 9.25 (ulterior s-a titularizat fiind prima pe Bucuresti la concurs). A doua a obtinut un rezultat mai modest, nota 7,25, iar a treia a luat 4,50. Pentru cei ce nu stiu, un profesor care nu obtine minim nota 5 la examenul de titulartizare/suplinire pierde dreptul de a preda.
    Intrebare: Pe cine a preferat conducerea (directoarea) liceului Cosbuc pentru anul urmator din cele 3 profesoare (titulara se intorcea pe post si nu ramanea decat o catedra) ???
    A fost preferata profesoara de 4,50. De ce ?
    Pentru ca acest gen de oameni sunt cat se poate de supusi. Voteaza in Consiliul profesoral exact cum doresc directorii. Fiind slabi profesional sunt santajabili.
    Nu vreau sa va povestesc aici ce viata grea au profesorii din Cosbuc ce au titlul de doctor sau sunt doctoranzi.
    Daca directorii vor avea posibilitatea sa organizeze in scoala concursurile de angajare vor influneta aceste concursuri in sensul de a-si angaja persoane obediente.

    Acelasi lucru se va intampla si cu admiterea in liceu. Este ciudat ca in acest caz invatamantul se intoarce de unde a plecat in anii ’90. Adica de la acele examene de admitere in licee unde se formau clase intregi de elevi care plateau 400$ unor persoane influente din conducerea institutiilor. Aveam elevi care trecusera admiterea si nu stiau sa scrie. Nu erau in stare sa rezolve o ecuatie de gradul I si ramaneau corigenti (in primul trimestru) la cate 12 discipline. S-a introdus sistemul „capacitate” care a redus fundamental masa elevilor admisi ilicit. Acum dam „teze nationale” care inlocuiesc „capacitatea” sau „testele nationale”. Dupa fiecare teza elevii discuta cat de bun sau rau a fost supraveghetorul lor. Elevi de 5 capata 9.25. Elevii de 9,25 se trezesc cu 8,80.
    Pana la urma cred ca in ultimii 4 ani educatia s-a liberalizat si la propriu si la figurat. Orice este de vanzare la liber. Daca ai masina BMW este nepotrivit sa nu ai si nota mare la BAC. Nu vreau sa comentez acest subiect pe care ministerul lui Adomnitei si S. Preoteasa il raporteaza in spirit ceausist ca fiind cel mai de succes din ultimii 18 ani.
    Cred ca daca situatia nu se schimba radical vom avea tot mai multe „succesuri” de acest tip ca sa o parafrazam pe Elena Basescu.
    Puterea de dreapta a recuperat in acesti 4 ani pe cei mai corupti dintre oamenii care au lucrat in invatamant in ultimii 18 ani.
    Este interesant ce se intampla in Bucuresti, la Minister si in chiar Inspectoratul Scolar al Capitalei.
    Svetlana Preoteasa si-a luat drept consilier pe Gheorghe Chirpereanu, fost director la Liceul N.Iorga. Acesta a fost demis sub ministeriatul Andronescu-Corega dupa ce a luat postul unei titulare in timpul concediului de ingrijire copil (pe nume Paula Riegler…). In loc sa rezerve postul conform Statutului personalului didactic a titularizat pe el (bineinteles fara examen) o profesoara din jud. Prahova. Profesoara afectata a dat in judecata inspectoratul si liceul si a castigat la toate instantele romanesti, inclusiv la Inalta Curte de Justitie si Casatie.
    Vin liberalii la putere si il aduc la minister pe acelasi domn Chirpereanu in postura de …consilier pe probleme de invatamant preuniversitar.
    Mai mult, inspector de personal al Capitalei este numit acelasi inspector care facilitase abuzul impotriva titularei gravide si la ora cand scriu aceste randuri este in functie.
    Ca inspector general este scos in fata si numit politic colegul de la Iorga al d-lui Chirpereanu (fiind mai putin compromis).
    Si, ca totul sa fie in spiritul „succesurilor”, domnul consilier al ministrului secretar de stat al dnei Svetlana Preoteasa, acesta a fost numit director al Scolii Centrale din Bucuresti.
    Asa am ajuns sa facem educatie in 2008 cu oameni care au comis abuzuri in serviciu, oameni fara scupule pe mana carora dam educatia copiilor nostri.
    Educatia face un pas inainte si patru pasi inapoi. Ministerul Educatiei este mai dispus sa pedepseasca pe profesorii care dezvaluie neregulile sistemului decat pe cei care le comit. Inspectorii ies la pensie ca niste baroni, iar profesorii mai saraci decat atunci cand s-au angajat in sistem.
    Societatea romaneasca nu mai este in stare sa-si selecteze valorile.
    Din aceasta cauza cei mai capabili absolventi de liceu sau facultate pleaca. Cam trist !

  8. Oare Basescu este mefistofelul vicisitudinilor Romaniei? De ce romanii nu au cultura raporturilor de subordonare asfel incat sa evalueze probelmele invatamantului din perspectiva oamenilor care analizeaza activitatea ministerului de resort, activitatea guvernului pe acest secment al educatie si nu in ultimul rand activitatea Parlamentului care are in componenta comisii de specialitate menite sa analizeze si sa gaseasca solutii obtime la probleme din invatamant!Hadeti sa facem un efot si sa ne derobam de acest aspect al acuzarii presedintelui !

  9. Consider ca profesorii au tot dreptul la niste salarii mai decente .

    Am predat si eu timp de doi ani, la un liceu in Bucuresti, insa, pentru ca banii erau foarte putini, a trebuit sa-mi caut un job mai bine platit!

    Totusi, consider ca s-a ales un moment nepotrivit pentru marirea salarilor …este o marire cu iz de „pomana electorala”, din pacate!


Lasă un răspuns către Maria Barbu Anulează răspunsul

Categorii